A Thuri György Gimnázium pedagógiai programjában hangsúlyosan jelenik
meg a környezeti nevelés tematikája a tantárgyak oktatása során.
A megvalósítás módjainak színesítésére, a hiteles ismeretnyújtásra a
tanórán kívüli foglalkozások kitűnően alkalmasak.
A természettudományos ismeretszerzés fő forrása a tapasztalás a természeti tájban, melyet a Magas-bakonyi Tájvédelmi Körzet központjában, Bakonybélben, az Országos Kéktúra egyik állomáshelyén valósítottunk meg 2014. május 19-20-án.
Itt „kézzelfogható” volt a tájmorfológia, a karsztosodás, természetes növényzet és az állatvilág, a tájhasznosítás. Kirándulásaink során a közeli Gerence-patak karsztvizének fizikai, kémiai és biológiai vizsgálatát is elvégeztük. A patak nagyon sok állat számára nyújt optimális élőhelyet. Délután a bakonyi „gyilkos-tóhoz”, a Hubertlaki tóhoz vonatoztunk. A mesterségesen felduzzasztott tavacska víztükrét meg-megszakítják a tóból kiálló elárasztott fák csonkjai. Majd megmásztuk a meredek hegyoldalt, hogy az Odvaskői-barlangot is felfedezzük. Bementünk a kb. 20 m hosszú barlangba, és felmásztunk a barlang feletti sziklákra is, ahonnan csodás panoráma tárult elénk a Bakony erdő borította hegyeivel, pont úgy, mint ahogy azt hajdanán az itt rejtőzködő betyárok is szemlélhették. Másnap tovább bővítettük és összefoglaltuk ismereteinket a régmúlt és a mai erdészeti és vadászati tevékenységről a Bakony fővárosában, Zircen a Természettudományi Múzeumban.
Egyháztörténeti ismerkedésünk első állomása a zirci Ciszterci Apátság volt, majd településtörténettel foglalkoztunk Bakonybélben. Faluséta keretében ismertük meg a környék szent helyeit és a Bencés Monostort.
Késő délután a Pannon Csillagda várt távcsöveivel, digitális planetáriumával, valamint csillagászati és űrkutatás történeti kiállításaival. A városi fényszennyezés megfoszt minket a csillagos égbolt látványától, itt Bakonybélben mindez háborítatlanul látható. A naptávcsőbe is mindenki belenézhetett.
A két nap során tanulóink megszerezhették az alapismereteket, és azt a szemléletet, mellyel tisztelhetik a természet és az épített környezet értékeit. Cselekedeteik során törekedhetnek a biológiai sokféleség megőrzésére.
Várpalota, 2014. június 23.
Hivatalos közlemények
Beiratkozás
Felvételi jegyzék
Ideiglenes felvételi jegyzék
Projekttéma választás
Következő tanítási szünet:
Nyári szünet
🏖
2024. June 22. - August 31.